Onderzoek naar bier en empathie wint onderzoeksbeurs 2019 van Kennisinstituut Bier

De winnaar van de onderzoeksbeurs 2019 van Kennisinstituut Bier is dr. Marije aan het Rot uit Nederland. Ze wint 5.000 euro om haar onderzoek naar bier en empathie uit te voeren.

Bier en empathie
Het onderzoek van Aan het Rot draagt de titel 'Bier, alcohol en empathie: een experimenteel onderzoek bij mannen en vrouwen'. In de studie krijgen 100 deelnemers bier te drinken. Daarna zal met computertesten en vragenlijsten worden onderzocht of alcohol (uit het bier) de empathie beïnvloedt en of er verschillen zijn tussen mannelijke en vrouwelijke sociale drinkers.

Aanvragen van over de hele wereld
Dit is de vijfde keer dat de onderzoeksbeurs van Kennisinstituut Bier wordt toegekend. Dit jaar ontvingen we 14 aanvragen van over de hele wereld

Onderzoeksbeurs 2020
In de tweede helft van 2020 looft Kennisinstituut Bier weer een beurs van 5.000 euro uit voor onderzoek naar matige alcoholconsumptie in een gezonde levensstijl.

Lees het winnende onderzoeksvoorstel