Dana Perlo, BA Creative Business, Stagiaire

‘2 woorden, 9 letters: Bier halen!’ is een zinnetje dat ik als student vaak hoorde. Deze zin stond niet genoeg gelijk aan verantwoorde bierconsumptie. Nu ik begonnen ben aan mijn afstudeerstage bij Kennisinstituut Bier, kijk ik naar bier met een blik op de toekomst.

Kennisinstituut Bier streeft ernaar om wetenschappelijke kennis over matige bierconsumptie zo goed mogelijk te vertalen en verspreiden naar verschillende doelgroepen. Een van die doelgroepen is aanstaande ouders, aangezien alcoholconsumptie effect heeft op zowel de conceptie als de groei van kinderen. Hiervoor heeft Kennisinstituut Bier in 2015 het boekje ‘Zwanger & 100% Alcoholvrij’ gemaakt. Om deze doelgroep goed te kunnen bereiken, ga ik kijken naar de effectiviteit van dit boekje.

Naast het onderzoek, ga ik ook meehelpen met de communicatiewerkzaamheden. Ik hoop bij te dragen aan 100% alcoholvrije zwangerschappen en de bewustwording van verantwoorde bierconsumptie in het algemeen.